loading...

panjomin

بازدید : 361
يکشنبه 11 خرداد 1399 زمان : 13:30

تجارت الکترونیکی پر پیچ و خم است. سال گذشته ، طبق گفته های Retailer Internet ، مصرف کنندگان بیش از 517 میلیارد دلار در بازار آنلاین با بازرگانان آمریکایی هزینه کرده اند که نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.


با این حال ، نوازندگان مستقل ، نویسندگان خود منتشر شده و دیگران بعضی اوقات مشارکت در انقلاب تجارت الکترونیک را دشوار کرده اند. دلیل این امر این است که آنها معمولاً باید با شخص ثالث برای محافظت در برابر کلاهبرداری و در عین حال افزایش راحتی خریداران بالقوه ، با شخص ثالث راه اندازی کنند. این حساب های کارت اعتباری اما هزینه دارند. این می تواند منجر به سود کمتری برای هنرمندان و سایر فروشندگان آنلاین و قیمت های بالاتر برای خریداران شود.

Bhaskar Krishnamachari ، استاد دانشکده مهندسی USC Viterbi ، و Aditya Asgaonkar um آخرین مدرک کارشناسی کامپیوتر در BITS Pilani ، هند که در طی چندین ماه در سال 2018 با کریشناماچاری در USC Viterbi بازدید و همکاری کرد ، معتقدم که راهی پیدا کرده اند خرید و فروش کالاهای دیجیتال را نسبت به کلاهبرداری کم هزینه تر ، کارآمدتر و آسیب پذیرتر جلوه دهد. راه حل پیشنهادی آنها شامل blockchain ، "قراردادهای هوشمند" و نظریه بازی است .

کریشناماچاری ، یکی از مینگ گفت: "طرح ما پیشرفت بالقوه ای را در کشور مدرن در تجارت الکترونیکی ارائه می دهد ، زیرا این امر به خریداران و فروشندگان امکان می دهد تا مستقیماً با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و بدون نیاز به واسطه های شخص ثالث از هر نوع." عضو هیئت علمی هسیه در مهندسی برق و کامپیوتر و مدیر مرکز Viterbi برای سیستم های سایبر-فیزیکی و اینترنت اشیاء.

"این از یک روش سپرده گذاری دوگانه استفاده می کند و یک سپرده ایمنی را هم از خریدار و هم از فروشنده پس انداز می کند که فقط در صورت رفتار صادقانه به آنها بازگردانده می شود. کریشناماچاری اضافه کرد.

در 15 مه 2019 ، Asgaonkar مقاله مشترک محققان را با عنوان "حل معضل خریدار و فروشنده: یک قرارداد هوشمند سپردار دوگانه با سپرده گذاری برای تحویل با اطمینان از تقلب و پرداخت وجه برای یک کالای دیجیتالی و بدون یک واسطه قابل اعتماد" ارائه داد. در کنفرانس بین المللی IEEE در مورد Blockchain و Cryptocurrency در سئول کره جنوبی.

Asgaonkar و Krishnamachari الگوریتمی را ایجاد کرده اند که روی یک blockchain قابل برنامه ریزی به عنوان "قرارداد هوشمند" اجرا می شود. Blockchains به چندین ذینفع اجازه می دهد تا پول یا داده را تقریباً از طریق شبکه های رایانه ای متصل به همتا متصل کنند.



در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است.

یک نویسنده می خواهد شاهکار دیجیتالی پمپ وکیوم خلاء خود را با عنوان "رمان بزرگ آمریکایی" بفروشد. با این حال ، او امیدوار است که از رفتن از طریق آمازون یا شرکت دیگری که کمیسیون را در پیش گرفته است ، خودداری کند.

در عوض ، او از راه حل مبتنی بر blockchain Asgaonkar و Krishnamachari استفاده می کند و قیمت کتاب را با قیمت 20 دلار ذکر می کند. یک خریدار علاقه مند با او تماس می گیرد. برای اطمینان از معامله صادقانه ، هم خریدار و هم فروشنده موافقت می کنند مبلغ 10 دلار از طریق Ethereum یا برخی دیگر از پلتفرم های قابل برنامه ریزی blockchain تهیه کنند.

نویسنده سپس کتاب دیجیتالی را به خریدار ارسال می کند ، که فقط می تواند با انجام یک پرداخت قابل اثبات به مبلغ صحیح ، به آن دسترسی پیدا کند. اگر معامله همه را راضی کند ، هر دو طرف سپرده های خود را پس می گیرند.

اما اگر کسی سعی کند تقلب کند ، چه می شود؟ اگر فروشنده عمداً کتاب الکترونیکی اشتباه را ارسال کند ، چه اتفاقی می افتد؟ طرف متضرر چه منابعی دارد؟

اینجاست که به اصطلاح قرارداد هوشمند شروع می شود.

این قرارداد طبق گفته های کریشناماچاری کد هش دیجیتال یا "اثر انگشت دیجیتال" را ذخیره می کند. خریدار قبل از خرید ، به آن کد دسترسی دارد. اگر یک مورد را با کد هش متفاوت دریافت کنند ، می توانند معامله را مورد اختلاف قرار دهند. در این نمونه ، فروشنده بعد از اینكه الگوریتم مشخص كرد كه اقدام به تقلب خریدار كرده اند ، سپرده خود را از دست می دهد.

حال سناریوی متفاوت را در نظر بگیرید که در آن خریدار سعی می کند با ادعای دروغین ادعا کند که کالای اشتباهی را دریافت کرده است تقلب کند. اگر اثر انگشت دیجیتال باشد ، در غیر این صورت ، خریدار بی پروا سپرده خود را از دست می دهد.

Asgaonkar و Krishnamachari سیستم خود را "اثبات تقلب" می نامند. مقاله آنها از تئوری بازی برای اثبات ریاضیات استفاده می کند که در پروتکل پیشنهادی خود بهترین گزینه برای خریداران و فروشندگان ، رفتار صادقانه است ، مبادا مبادا سپرده های خود را از دست بدهند و یا به کالاهای مورد نظر دسترسی پیدا کنند.

آسگاونکار ، اکنون محقق بنیاد اتریوم ، گفت: "راه حل ما ، یک سیستم رمزنگاری اقتصادی ، رفتارهای مخرب هر یک از طرفین را متمایز می کند."

Clifford Neuman ، یک دانشمند رایانه در موسسه علوم اطلاعاتی USC Viterbi اضافه کرد: "اهمیت این کار این است که ساختار مشوق ها را برای رفتار صحیح در معاملات آنلاین تغییر می دهد ، به طوری که در صورت برقراری عادلانه معاملات ، سود مطلوب برای هر دو طرف ایجاد می شود."

در حال حاضر ، سیستم Asgaonkar و Krishnamachari فقط با کالاهای دیجیتال کار می کند زیرا محصولات فیزیکی نمی توانند یک هش رمزنگاری مرتبط با آنها داشته باشند. با این حال ، کالاهای فیزیکی ذخیره شده در جعبه ایمن که می توانند با یک رمز عبور دیجیتال باز شوند ، می توانند با استفاده از سیستم آنها به صورت بالقوه معامله شوند.

کریشناماچاری گفت: سیستم مبتنی بر blockchain محققان ، تحت الگوریتم ها و قراردادهای هوشمند ، آنچه را به عنوان "معضل خریدار و فروشنده" شناخته می شود ، حل می کند ، همه بدون نیاز به شرکت های کارت اعتباری یا احکام قانونی.

وی گفت: "معضل این است که با یک معامله سنتی آنلاین ، یا خریدار یا فروشنده ابتدا باید بروند ، یا به این اعتماد که خریدار پس از تحویل صادقانه پرداخت خواهد کرد یا اینکه فروشنده پس از پرداخت صادقانه تحویل دهد ، اما هر یک از طرفین انگیزه و توانایی دارند. اگر هیچ ساز و کار دیگری برای حل اختلاف یا شخص ثالث اعتماد درگیر نباشد ، دیگر را فریب دهید. "

وی اضافه کرد: "با تهیه یک سپرده دو سپرده گذاری و یک فرآیند تأیید خودکار به عنوان یک قطعه نرم افزاری که روی blockchain کار می کند ،" ما می توانیم تضمین کنیم که هیچ یک از طرف ها دیگر را فریب نخواهند داد. "

آینده ای از معاملات خرد

آنچه بیشتر کریشناماچاری را در مورد این پروتکل جدید هیجان زده می کند ، توانایی آن در تسهیل در معاملات خرد است "، که من آینده تجارت دیجیتال را بین افراد و سازمان ها می بینم."

ریزگردها در بازی ها و برنامه های تلفن همراه رایج شده است ، ریزگردها به کاربران امکان می دهد مبلغ کمی پول برای کالاهای مجازی مانند شمشیر جدید در "World of Warcraft" یا باز کردن سطوح پنهان در یک بازی بپردازند.

با این حال ، با ظهور اینترنت اشیا ، پتانسیل این ریزگردها ریز به مراتب ، بسیار بیشتر است.

به عنوان مثال ، چنین تمهیدات خودکار می تواند مبلغ پرداختی را به صاحب یک اتومبیل دارای سنسور بصورت دیجیتالی ارائه داده از داده های راهنمایی و رانندگی یا کیفیت هوا درایور دیگر ارائه دهد. کریشناماچاری گفت ، این و انتقال های کوچک دیگر با افزایش اتصال دستگاه های محاسباتی تبادل داده تعبیه شده در اشیاء روزمره از طریق اینترنت ضرب می شوند.

کریشناماچاری گفت: "ایجاد این اقتصاد داده ها به ما نیاز دارد تا اصطکاک معاملات را به صفر برسانیم. و این کاری است که ما می خواهیم انجام دهیم." "میلیون ها معاملات می توانند بدون اصطکاک ، دیجیتالی و کسب درآمد شوند و اینترنت اشیا قوی تر شود."

تجارت الکترونیکی پر پیچ و خم است. سال گذشته ، طبق گفته های Retailer Internet ، مصرف کنندگان بیش از 517 میلیارد دلار در بازار آنلاین با بازرگانان آمریکایی هزینه کرده اند که نسبت به سال گذشته 15 درصد رشد داشته است.


با این حال ، نوازندگان مستقل ، نویسندگان خود منتشر شده و دیگران بعضی اوقات مشارکت در انقلاب تجارت الکترونیک را دشوار کرده اند. دلیل این امر این است که آنها معمولاً باید با شخص ثالث برای محافظت در برابر کلاهبرداری و در عین حال افزایش راحتی خریداران بالقوه ، با شخص ثالث راه اندازی کنند. این حساب های کارت اعتباری اما هزینه دارند. این می تواند منجر به سود کمتری برای هنرمندان و سایر فروشندگان آنلاین و قیمت های بالاتر برای خریداران شود.

Bhaskar Krishnamachari ، استاد دانشکده مهندسی USC Viterbi ، و Aditya Asgaonkar um آخرین مدرک کارشناسی کامپیوتر در BITS Pilani ، هند که در طی چندین ماه در سال 2018 با کریشناماچاری در USC Viterbi بازدید و همکاری کرد ، معتقدم که راهی پیدا کرده اند خرید و فروش کالاهای دیجیتال را نسبت به کلاهبرداری کم هزینه تر ، کارآمدتر و آسیب پذیرتر جلوه دهد. راه حل پیشنهادی آنها شامل blockchain ، "قراردادهای هوشمند" و نظریه بازی است .

کریشناماچاری ، یکی از مینگ گفت: "طرح ما پیشرفت بالقوه ای را در کشور مدرن در تجارت الکترونیکی ارائه می دهد ، زیرا این امر به خریداران و فروشندگان امکان می دهد تا مستقیماً با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و بدون نیاز به واسطه های شخص ثالث از هر نوع." عضو هیئت علمی هسیه در مهندسی برق و کامپیوتر و مدیر مرکز Viterbi برای سیستم های سایبر-فیزیکی و اینترنت اشیاء.

"این از یک روش سپرده گذاری دوگانه استفاده می کند و یک سپرده ایمنی را هم از خریدار و هم از فروشنده پس انداز می کند که فقط در صورت رفتار صادقانه به آنها بازگردانده می شود. کریشناماچاری اضافه کرد.

در 15 مه 2019 ، Asgaonkar مقاله مشترک محققان را با عنوان "حل معضل خریدار و فروشنده: یک قرارداد هوشمند سپردار دوگانه با سپرده گذاری برای تحویل با اطمینان از تقلب و پرداخت وجه برای یک کالای دیجیتالی و بدون یک واسطه قابل اعتماد" ارائه داد. در کنفرانس بین المللی IEEE در مورد Blockchain و Cryptocurrency در سئول کره جنوبی.

Asgaonkar و Krishnamachari الگوریتمی را ایجاد کرده اند که روی یک blockchain قابل برنامه ریزی به عنوان "قرارداد هوشمند" اجرا می شود. Blockchains به چندین ذینفع اجازه می دهد تا پول یا داده را تقریباً از طریق شبکه های رایانه ای متصل به همتا متصل کنند.



در اینجا نحوه عملکرد آن آمده است.

یک نویسنده می خواهد شاهکار دیجیتالی پمپ وکیوم خلاء خود را با عنوان "رمان بزرگ آمریکایی" بفروشد. با این حال ، او امیدوار است که از رفتن از طریق آمازون یا شرکت دیگری که کمیسیون را در پیش گرفته است ، خودداری کند.

در عوض ، او از راه حل مبتنی بر blockchain Asgaonkar و Krishnamachari استفاده می کند و قیمت کتاب را با قیمت 20 دلار ذکر می کند. یک خریدار علاقه مند با او تماس می گیرد. برای اطمینان از معامله صادقانه ، هم خریدار و هم فروشنده موافقت می کنند مبلغ 10 دلار از طریق Ethereum یا برخی دیگر از پلتفرم های قابل برنامه ریزی blockchain تهیه کنند.

نویسنده سپس کتاب دیجیتالی را به خریدار ارسال می کند ، که فقط می تواند با انجام یک پرداخت قابل اثبات به مبلغ صحیح ، به آن دسترسی پیدا کند. اگر معامله همه را راضی کند ، هر دو طرف سپرده های خود را پس می گیرند.

اما اگر کسی سعی کند تقلب کند ، چه می شود؟ اگر فروشنده عمداً کتاب الکترونیکی اشتباه را ارسال کند ، چه اتفاقی می افتد؟ طرف متضرر چه منابعی دارد؟

اینجاست که به اصطلاح قرارداد هوشمند شروع می شود.

این قرارداد طبق گفته های کریشناماچاری کد هش دیجیتال یا "اثر انگشت دیجیتال" را ذخیره می کند. خریدار قبل از خرید ، به آن کد دسترسی دارد. اگر یک مورد را با کد هش متفاوت دریافت کنند ، می توانند معامله را مورد اختلاف قرار دهند. در این نمونه ، فروشنده بعد از اینكه الگوریتم مشخص كرد كه اقدام به تقلب خریدار كرده اند ، سپرده خود را از دست می دهد.

حال سناریوی متفاوت را در نظر بگیرید که در آن خریدار سعی می کند با ادعای دروغین ادعا کند که کالای اشتباهی را دریافت کرده است تقلب کند. اگر اثر انگشت دیجیتال باشد ، در غیر این صورت ، خریدار بی پروا سپرده خود را از دست می دهد.

Asgaonkar و Krishnamachari سیستم خود را "اثبات تقلب" می نامند. مقاله آنها از تئوری بازی برای اثبات ریاضیات استفاده می کند که در پروتکل پیشنهادی خود بهترین گزینه برای خریداران و فروشندگان ، رفتار صادقانه است ، مبادا مبادا سپرده های خود را از دست بدهند و یا به کالاهای مورد نظر دسترسی پیدا کنند.

آسگاونکار ، اکنون محقق بنیاد اتریوم ، گفت: "راه حل ما ، یک سیستم رمزنگاری اقتصادی ، رفتارهای مخرب هر یک از طرفین را متمایز می کند."

Clifford Neuman ، یک دانشمند رایانه در موسسه علوم اطلاعاتی USC Viterbi اضافه کرد: "اهمیت این کار این است که ساختار مشوق ها را برای رفتار صحیح در معاملات آنلاین تغییر می دهد ، به طوری که در صورت برقراری عادلانه معاملات ، سود مطلوب برای هر دو طرف ایجاد می شود."

در حال حاضر ، سیستم Asgaonkar و Krishnamachari فقط با کالاهای دیجیتال کار می کند زیرا محصولات فیزیکی نمی توانند یک هش رمزنگاری مرتبط با آنها داشته باشند. با این حال ، کالاهای فیزیکی ذخیره شده در جعبه ایمن که می توانند با یک رمز عبور دیجیتال باز شوند ، می توانند با استفاده از سیستم آنها به صورت بالقوه معامله شوند.

کریشناماچاری گفت: سیستم مبتنی بر blockchain محققان ، تحت الگوریتم ها و قراردادهای هوشمند ، آنچه را به عنوان "معضل خریدار و فروشنده" شناخته می شود ، حل می کند ، همه بدون نیاز به شرکت های کارت اعتباری یا احکام قانونی.

وی گفت: "معضل این است که با یک معامله سنتی آنلاین ، یا خریدار یا فروشنده ابتدا باید بروند ، یا به این اعتماد که خریدار پس از تحویل صادقانه پرداخت خواهد کرد یا اینکه فروشنده پس از پرداخت صادقانه تحویل دهد ، اما هر یک از طرفین انگیزه و توانایی دارند. اگر هیچ ساز و کار دیگری برای حل اختلاف یا شخص ثالث اعتماد درگیر نباشد ، دیگر را فریب دهید. "

وی اضافه کرد: "با تهیه یک سپرده دو سپرده گذاری و یک فرآیند تأیید خودکار به عنوان یک قطعه نرم افزاری که روی blockchain کار می کند ،" ما می توانیم تضمین کنیم که هیچ یک از طرف ها دیگر را فریب نخواهند داد. "

آینده ای از معاملات خرد

آنچه بیشتر کریشناماچاری را در مورد این پروتکل جدید هیجان زده می کند ، توانایی آن در تسهیل در معاملات خرد است "، که من آینده تجارت دیجیتال را بین افراد و سازمان ها می بینم."

ریزگردها در بازی ها و برنامه های تلفن همراه رایج شده است ، ریزگردها به کاربران امکان می دهد مبلغ کمی پول برای کالاهای مجازی مانند شمشیر جدید در "World of Warcraft" یا باز کردن سطوح پنهان در یک بازی بپردازند.

با این حال ، با ظهور اینترنت اشیا ، پتانسیل این ریزگردها ریز به مراتب ، بسیار بیشتر است.

به عنوان مثال ، چنین تمهیدات خودکار می تواند مبلغ پرداختی را به صاحب یک اتومبیل دارای سنسور بصورت دیجیتالی ارائه داده از داده های راهنمایی و رانندگی یا کیفیت هوا درایور دیگر ارائه دهد. کریشناماچاری گفت ، این و انتقال های کوچک دیگر با افزایش اتصال دستگاه های محاسباتی تبادل داده تعبیه شده در اشیاء روزمره از طریق اینترنت ضرب می شوند.

کریشناماچاری گفت: "ایجاد این اقتصاد داده ها به ما نیاز دارد تا اصطکاک معاملات را به صفر برسانیم. و این کاری است که ما می خواهیم انجام دهیم." "میلیون ها معاملات می توانند بدون اصطکاک ، دیجیتالی و کسب درآمد شوند و اینترنت اشیا قوی تر شود."

نظرات این مطلب

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
لینک دوستان
آمار سایت
  • کل مطالب : 15
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • بازدید امروز : 5
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 3
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 10
  • بازدید ماه : 12
  • بازدید سال : 19
  • بازدید کلی : 4163
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی